Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av minusminus - 8 augusti 2013 18:33

Under den tid jag fokuserat på att betala mina skulder har jag inte kunnat betala alla räkningar varje månad. När jag betalade mina räkningar förra månaden insåg jag att det gick åt mycket pengar för att betala inkassokraven. Flera företag är riktigt snabba med inkassokrav och skickar inte någon påminnelse innan. Varje inkassokrav kostar 180 kr utöver det ursprungliga beloppet och flera av de inkassokrav jag hade byggde på att räkningen skulle vara betald i mitten på månaden och jag kan inte betala förrän jag fått min lön i slutet av månaden.


Jag har nu ringt företagen jag ska betala till och bett dem skjuta fram beloppen till månadens slut i stället så att det inte går till Inkasso. Jag hade varit tvungen att betala räkningen ändå men nu slipper jag den extra kostnaden för varje räkning. Det är konstigt att jag inte tänkt på detta innan men jag har nog varit så stressad att jag inte riktigt tänkt klart. Hela skuldsituationen har känts som en tung ogreppbar klump. Nu ser jag framemot att slippa, i allafall några, inkassokrav i brevlådan. De är ju bara urjobbiga. Måste inkassobolagen verkligen skylta med sina kuvert   ? Jag hade önskat att de var lite mer diskreta, helst utan någon logga alls   .

Presentation

Jag är 39 år med två barn och med mycket skulder. Jag bloggar om min kamp att bli skuldfri och att leva på existensminimum med två barn.

Ursprunglig skuld

243309 kr

Aktuell skuld

187 216 kr

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards