Alla inlägg under juli 2013

Av minusminus - 25 juli 2013 22:18

Det är lika jobbigt varje månads slut. Skulder och andra räkningar ska betalas. Jag tänker på mina skulder ständigt och jämt men just att sitta ned och betala är absolut värst. Jag tröstar mig dock med att min skuldsituation någongång måste ha ett slut. Jag menar att om man betalar o betalar och bara köper det mest nödvändiga så måste det ju ta slut någongång. Men det känns tufft just nu och jag är rätt sliten.

Av minusminus - 13 juli 2013 09:47

Jag har som skuldsatt olika erfarenheter av banker och av inkassoblag. Ofta har personen i andra änden av luren haft en ton som gjort att jag känt mig dum och obekväm. Jag har också varit med om motsatsen och varit i kontakt med företag där jag efteråt känt mig stark och ännu mer peppad i min kamp att bli skuldfri. Ett exempel på detta var igår då jag ringde GE moneybank och bad om att ändra min abetalningsplan. Det blev ett respektfullt och konstruktivt samtal där vi kom överens om en avbetalningsplan som fungerar bättre, just nu. Jag drar en lättnadens suck.

Av minusminus - 11 juli 2013 08:38

Jag och barnen skulle häromveckan åka och semestra i en lånad stuga. De ville, en stund innan vi skulle åka, att vi skulle åka till Mc Donalds och äta. Jag blev alldeles kall...ett sådant besök går lös på 150 kr för oss och det bara för en måltid. De pengarna ville jag inte lägga ut just nu. Jag letade istället fram  liten bit köttfärs och satte igång att baka ryska piroger, under tiden vi packade ihop det sista som skulle med.


Vi stannade till på en rastplats med fin natur och där det fanns andra barnfamiljer. Pirogerna var jättegoda och är numera barnens favoriter. Det blev en mysig och avkopplande stund och jag sparade lite pengar men visst hade det varit lite smidigae och vi hade ju kommit fram snabbare om vi hade valt McDonalds istället. Jag hade definitivt valt att åka till Mc Donalds tiden innan jag började att ta tag i mina skulder men numera känns det inte rätt att betala för något som jag känner inte är värt pengarna, även om jag hade sparat lite tid.

Av minusminus - 4 juli 2013 16:37

Det var längesedan jag skrev nu. Senast jag skrev i min blogg så skulle jag på möte med budget- och skuldrådgivaren i kommunen. Hon gav mig rådet att söka ett banklån för att lösa mina skulder. Problemet var bara att banken sade nej eftersom jag inte hade någon som kunde gå i borgen för mig. Jag har sedan dess kämpat på och betalat så mycket jag har kunnat. Jag har fått betalningsanmärkningar och jag måste prioritera vilka räkningar jag ska betala varje månad.


Har sålt en hel del saker men just nu ser jag över om det möjligtvis finns någonting mer jag kan sälja här hemma. Får ta en ny runda i förrådet :-)

Presentation

Jag är 39 år med två barn och med mycket skulder. Jag bloggar om min kamp att bli skuldfri och att leva på existensminimum med två barn.

Ursprunglig skuld

243309 kr

Aktuell skuld

187 216 kr

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards