Alla inlägg under oktober 2013

Av minusminus - 31 oktober 2013 20:21

Jag har nu betalt lite till på mina skulder och har en total skuld på 195 200 kr. Jag går fortfarande inte helt runt varje månad utan prioriterar fortfarande mina räkningar men den här månaden så är det bara någon jag inte kunnat betala. För ett år sedan handlade det om många, många räkningar och flera hos inkasso som jag hade svårt att betala.


Mycket börjar bli lättare nu men jag oroar mig för att vi börjar närma oss julen. Det är en mysig högtid men om man, som jag, inte har en helt stadig ekonomi så kan den ställa till med mycket oro. Det kan den förresten göra med de som har en stadig ekonomi med. Man har väl hört talas om att januari är årets längsta månad. Egentigen handlar det om omtanke och om att umgås. Ingen ska känna sig ensam men någon julklapp måste man köpa och ge, speciellt om man har barn.







Av minusminus - 7 oktober 2013 19:06

Mina skulder uppgår nu till 199 260 kr och jag har kommit under 200 000 kr!! Har haft mycket kostnader den här månaden, bilen gick ju sönder och det gjorde det hela rätt jobbigt. Jag vänder och vrider fortfarande på slantarna för att få vardagen att gå ihop men jag har betalt av på en hel del krediter och lån och det gör att jag fått lite mindre inbetalningskort i brevlådan och mycket färre inkassokrav. Jag är inte så rädd för utmätning nu längre och sover lite bättre (förutom när bilen gick sönder!) men jag stävar fortfarande mot att kunna sätta in en bestämd summa för löpande kostnader varje månad. Det tar sin lilla tid att nå dit men då får det göra det då. Jag betalar på   

Presentation

Jag är 39 år med två barn och med mycket skulder. Jag bloggar om min kamp att bli skuldfri och att leva på existensminimum med två barn.

Ursprunglig skuld

243309 kr

Aktuell skuld

187 216 kr

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards